onsdag 26. august 2009

Sitter her å drukner i skoleoppgaver, så da tenkte jeg det var på tide og oppdatere bloggen litt.

Det begynner endelig å bli så varmt at jeg ikke trenger å ha på ovnen om natta og jeg har blitt ordentlig solbrent på nesa, noe som er et sikkert tegn på at det begynner å bli vår/sommer.

Dessuten så har jeg blitt syk, skikkelig forkjøla. Krysser fingrene for at det ikke er svineinfluensa, og har kjøpt både nesespray og to forskjellige halstabletter i et håp om å bli frisk så fort som mulig! Passer seg ganske dårlig å være på fiji med svineinfluensa. jee..

For to uker siden var vi i wildlife-parken og så kenguruer og koalabjørner! og vi har selvfølgelig tatt tidenes turistbilde med hele gjengen foran koalabjørnen + to og to og en og en. haha! men bildet av meg alene med koalabjørnen kom ikke med på cden med bildene :( men uansett, i tillegg så fant vi ut at de tre farligste slangene i verden holder til i området rundt sydney og at verdens giftigste edderkopp også trives veldig godt i nabolaget her. Herlig! Har allikevel bare sett 2 edderkopper og 5 kakkerlakker så langt, men det blir visstnok mye værre når varmen kommer..

Forrige lørdag var vi whalewatching. Sykt fett! Hvalene var mellom 50 og 100 meter unna båten. Jeg tok ingen bilder da dessverre, men forhåpentligvis så har jeg et par hvaler på film! Det var humpbackwhales, de er rundt 15 meter lange og båten vi satt i var rundt 11 meter og inneholdt minst 25 mennesker. Følte oss ikke små i det hele tatt :)


Nå er det meldt dårlig vær i helgen, så ser ut som vi utsetter skydivingen en liten stund. Men vi skal hoppe mens vi er her, ingen tvil om det! Wiiiiih!


Og for de som er veldig interessert i det, så har jeg klipt meg. Jeg og Thea lot oss nemlig overtale av en veldig overtalende mann om at vi måtte gå til christopher hannah-salongen. For hvis vi forhåndsbetalte 80dollar og mottok et kort, ville vi få farging, klipping, hodemassasje og samtale med stylist for bare 140dollar (de resterende 60dollarene måtte betales når vi kom til frisørsalongen)! Vi hadde aldri hørt om christopher hannah-salongen, men vi lot oss altså overtale til å løpe til minibanken og ta ut altfor mye penger som vi ga til en random mann på gata. Tanken på at det kunne være svindel slo oss først etter at vi hadde gitt han pengene og gått derifra, men heldigvis så finnes altså denne frisørsalongen og de var veldig flinke! :D

Til Nico: Til frokost i dag spiste jeg to brødskiver med servelat og ost og drakk en kopp te. Jeg så ikke på tv i går før jeg la meg, men så en episode av how i met your mother på laptopen min. Og til middag i går spiste jeg biff og drakk rødvin for $10 (ca 50 kroner). Håper du synes dette er veldig interessant :)




Thea og meg med koalabjørnen :)


Jadda, kompis ;)


Den største regnbuen jeg har sett tror jeg. Og den var faktisk hel


Resultatet av dårlig vær i Sydney. Fiine farger!


Coogee beach <3

Ny frisyre!


Peace!

2 kommentarer:

  1. uuuh =D høres bra ut!! utenom de skumle dyra og det uværet da.. men ellers så jah! koalabjørner å greier. jeg vil ååh!! heldiggris! =D
    men du, jeg vil også ha et lite avsnitt til meg, når nico får det=P urettferdig altså..hehe <3

    SvarSlett
  2. greit, kommer et avsnitt til deg neste gang ;)

    SvarSlett